måndag 11 april 2016

Virkad kanin

Plötsligt blev det visst en månads paus här. Det var inte meningen. I utkorgen finns flera inlägg, men det var ju det där med att få foton tagna. Ny kamera har jag också, men inte ens det kan tydligen locka mig.

På sistone har det gått dåligt med min stickning. Jag gjorde en tröja i islandsgarn som jag fick köpa av en kollega. Jag stickade den nerifrån och upp och då den var tre varv från klar och jag kunde prova den ordentligt upptäckte jag att den var allt för stor. Inte det minsta roligt var det. Jag har en plan för hur jag ska åtgärda problemet utan att behöva repa upp och göra om hela tröjan, men jag får se när jag känner för att göra det. Känner jag mig själv rätt lär det dröja ganska länge.. 

Efter det har jag bara stickat klart en liten tröja som en kompis kompis baby ska få och så började jag på ett par sockor, men det känns inte alls roligt att sticka just nu. 
Däremot virkar jag, det är roligt. Jag gjorde en filt till en dockvagn kanske, som jag skrev lite om då för en månad sedan, och så gjorde jag en lite större filt, den som är på bilden till förra inlägget. Och därifrån bara rullade det på. Jag håller just nu på och virkar en filt till mig själv, samtidigt som jag virkar rutor till en filt som jag ännu inte vet hur stor den ska bli och samtidigt funderar jag ännu på en tredje filt. Och provvirkar lite nya rutor till den. 

Men tills jag får några vettiga bilder tagna på de små filtarna får ni se på min virkade kanin som jag gjorde av restgarnerna från babyfilten. 
Garn: Novita Cotton Bamboo. Ansiktet är sytt med Novita Nalle.
Garnmängd: Jag glömde väga innan jag fyllde den, men med fyllning väger den 66 gram. Fyllningen har jag tagit från en gammal kudde som vanligt.
Virknål: 3 mm.
Mönster: Rattle Bunny Two-legged. Mönstret på engelska finns längst ner på sidan. Min kanin har dock ingen svans. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar