tisdag 26 april 2016

Dubbelvirkade grytlappar



Jag har länge tänkt prova på dubbelvirkning och nu såg jag igen en bild som inspirerade mig. Dubbelvirkning var roligt och det blev två grytlappar.


Garn: Schachenmayr Catania Grande. En tjockare variant av deras Catania som jag virkat mycket av tidigare. Jag gillar det här också. 
Garnmängd: 51 gram
Virknål: 4 mm
Mönster: Dubbelvirkning. Det förklaras till exempel här med bilder. Sista varvet gjorde jag smygmaskor i båda bågarna istället för fastmaskor för att undvika den där randen som man ska virka i på nästa varv och till sist virkade jag lite luftmaskor som blev en upphängningsögla.



Garn: Det vita är Sandnes Mandarin Petit och det rosa är Schachenmayr Catania
Garnmängd:  29 gram
Virknål: 3 mm
Mönster: Lika som den grå, men på den här gjorde jag ett varv fastmaskor runt hela för att piffa till den lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar