tisdag 15 april 2014

Gathering Stripes

Mönstret e Gathering Stripes av Veera Välimäki och finns på Ravelry. Mönstret följde jag som vanligt sådär till häften, bland annat så gjorde jag halsen fast och inte öppen med knappar som mönstret säger och muddarna gjorde jag i rätstickning istället för att vika in dem som i mönstret. 
Garnet är restgarner från min Stripe Study Shawl (och ett nytt nystan eftersom resterna inte räckte hela vägen) och heter Holst Garn Coast. Jag använde färgen Dove som basfärg och färgen Charcoal till ränderna. För att pigga upp tröjan lite gjorde jag en rand i färgen Geranium också (och idén till det snodde jag från clarasofiafalk:s instagram och jag inspirerades till rätstickade kanter av hennes tröja också). 
Jag stickade med stickor 3,75 mm och storleken på tröjan e den minsta, d.v.s. storlek 2 år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar