onsdag 5 mars 2014

Till sist!

Till sist fick jag sjalen fotad och nu har jag tagit mig tid att blogga om den. Det e alltså en Stripe Study Shawl av Veera Välimäki som jag har gjort. Jag fastnade direkt för modellen och jag har länge velat ha en stor sjal, men långa varv avigstickning e int riktigt min grej. Så när jag såg att den här stickades med enbart rätstickning beställde jag garn och stickade den direkt. Garnet e underbart mjuka Holst Garn Coast, som e en blandning av ull och bomull. Jag stickade med rundsticka 4 mm och höll garnet dubbelt. Jag e nöjd, men har kommit fram till att den där stora sjalen jag vill ha int ska vara trekantsformad, utan en annan modell som jag inte vet vad som heter. Nångång kanske det blir en sån också. 
Den blev stor. Så stor att det int va så lätt att få hela på ett foto tydligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar