söndag 9 mars 2014

Shadowfax

Igår blev de färdiga, mina sockor med norskt mönster. Mönstret, Shadowfax, e från Drops Design och jag har även använt deras garn Drops Karisma. Två nystan vitt och två nystan grått använde jag. Jag stickade resåren med stickor 3 mm och resten med 3,5 mm och jag har följt mönstret ganska noga. D.v.s. jag stickade mönstret som diagrammen visar men gjorde minskningarna på skaftet lite annorlunda och sedan gjorde jag en istickshäl istället för den som mönstret beskriver. Jag e nöjd med dem, och stolt över min flerfärgsstickning som faktiskt blev riktigt bra den här gången! Enda jag e missnöjd med e att mönstret både ovanför och nedanför kryssen på skaftet inte ser lika ut som sockorna i mönstret, trots att jag stickat exakt så som beskrivningen säger. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar