lördag 21 september 2013

Poppy-mössan!

Det e svårt att fota en mössa, då man inte har ett huvud att sätta den på. Jo, visst ryms den på mitt eget, men det e ingen vacker syn! Och den e heller inte menad för mitt huvud. Jag har gjort mitt bästa med att försöka få en halsduk att likna ett huvud istället. 
Jag har alltså stickat en mössa, som jag vill visa. Och virkat en blomma som jag sydde fast på mössan. Jag e nöjd, och jag tycker att mössan blev riktigt söt!
Mönstret heter Poppy av Justine Turner och finns på Ravelry såklart. Ett roligt och lite annorlunda mönster för en mössa. Jag stickade den i storlek 2 år, med ett merino garn som jag inte längre minns det riktiga namnet på (det var ett överblivet påbörjat nystan från min låda) och jag använde stickor 3 mm (eller var det stickor 3,5 mm? Jag minns inte det heller). Blomman e virkad av Gjestal Janne garnet och virknål 3,5 mm. Det mönstret hittade jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar