torsdag 26 september 2013

Det blir en lång vinter..

1,4 grader ute imorse då jag steg upp lite över åtta. Frost på marken och is på bilrutorna. För inte så många dagar sen var det kring 20 plusgrader på dagarna. Snart kommer väl första snön. Usch, jag hatar då det e kallt!
Tur att jag kan sticka så kan jag hålla både mig själv och andra varma! På stickorna just nu har jag en vit-, brun-, blå-randig stickning som någon gång kommer värma en baby. Fina färger tillsammans tycker jag! Av restgarner såklart.

Men nu fick jag en beställning på en till filt till dockvagnen, eftersom mina syskonbarn tydligen strider om den som jag gav som ettårs-present i mars. Nu ska jag söka fram lite tjockare garn och stickor, så kanske jag hinner få den klar tills jag far hem nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar