onsdag 26 juni 2013

Sommar!

Nästan 28 grader inne i min lägenhet idag. Jag älskar sommaren men hatar då det blir så varmt inomhus, utan möjlighet att få in lite vind. Ändå gick det förvånansvärt bra att sova efter nattskiftet idag. Några gånger vaknade jag (som alltid) men det var bara att svänga sig och fortsätta sova. Till lite över tre. Då stod jag inte ut längre, utan steg upp, klädde på mig så lite som möjligt och gick ut. Och där har jag suttit, i skuggan tillsammans med pissmyror.


Och fästingar upptäckte jag då jag skulle gå in! En liten en hade satt sig på min hand. Gissa om jag har nakenspeglat mig och duschat i en halv evighet efter det? Usch, usch, usch hur jag hatar fästingar!


Bland annat den här gjorde jag färdig där ute i gräset. 

Och nu sitter jag inne i garderoben, för att den är det svalaste stället i min lägenhet. Borde nog skaffa en stol hit, för golvet är lite obekvämt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar