tisdag 23 augusti 2016

Flying North

Jag föll direkt för det här garnet. Färgerna är så fina tillsammans. Jag höll i det, och la det tillbaka. Höll i den igen, och la tillbaka det igen. Till sist, just innan jag skulle gå till kassan ångrade jag mig igen och gick efter två härvor. 
När jag hade nystat det visste jag inte vad jag ville göra för mönster. Sockor, men hurdana? Jag ville ju att garnet skulle synas, inte att mönstret skulle ta över. Dessutom brukar det vara en dålig idé med för mycket mönster till randigt garn, det syns så dåligt. 
Sen hittade jag Flying North och trots att det är ett så väldigt enkelt mönster tycker jag mycket om det. Det passar perfekt för randiga garner och blir garanterat fint också på enfärgat garn. Det krävs inte så mycket tankeverksamhet då man stickar det, men samtidigt blir det inte tråkig slätstickning hela tiden. Jag kommer definitivt sticka fler sockor med det här mönstret. 



Garn: Filcolana Arwetta Hand dyed
Garnmängd: 52 gram
Stickor: 2,5 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar